Raport de activitate

Procesul instructiv-educativ din unitatile scolare, de pe raza de activitate a comunei Berezeni, s-a desfasurat in stricta concordanta cu Legea invatamantului, cu modificarile si completarile ulterioare, cu Statutul personalului didactic, cu celelalte acte normative si metodologii ce reglementeaza domeniul invatamantului. S-au luat in considerare recomandarile, ordinele oficiale, orientarile si sugestiile I.S.J. Vaslui si M.E.T.S., s-a contat permanent pe sprijinul Administratiei publice locale si al Consiliului local Berezeni.
In activitatate de educatie s-a pus, un accent deosebit pe comunicare, pe calitatea relatiilor interumane.

I.Asigurarea bazei didactico-materiale.

La SAM Berezeni si structurile arondate s-a asigurat spatiul de scolarizare si baza didactico-materiala pentru buna desfasurare a procesului de instructiv-educativ al elevilor, asigurandu-se conditii optime de activitate a elevilor si cadrelor didactice, incepand de la invatamantul preprimar si continuand cu cel primar, gimnazial si de arte si meserii.
Pentru deschiderea in bune conditii a noului an scolar 2009-2010, au fost procurate din timp materiale pentru reparatii, intretinere si igienizare, a tuturor spatiilor de scolarizare pentru toate scolile din localitate.
Toti elevii au primit manuale scolare in stare foarte buna si buna. Cataloagele au fost repartizate pe fiecare clasa, astfel ca la deschiderea noului an scolar nu s-au intampinat greutati. Elevii care au intrat in clasa I au fost primiti intr-un cadru festiv.
Asigurarea cu combustibil pentru salile de clasa s-a facut din vara, astfel ca la ora actuala nu sunt probleme cu incalzirea spatiilor de invatamant.

Scoala s-a implicat in programe privind dotarea cu:
- 2 aparate de gimnastica multifunctionale
- 2 scheleti umani,
- aparatura pentru laboratorul de fizica;
Achizitiile insumand peste 10.000 lei


II.In directia scolarizarii si frecventei.

Pe parcursul semestrului I, a fost facut recensamantul copiilor de varsta prescolara si cuprinderea acestora in gradinita, precum si scolarizarea copiilor de 6-7 ani in clasa I, s-a avut in vedere scolarizarea copiilor cu probleme de frecventa. Au fost luate masuri de protectie sociala a copiilor, burse sociale, precum si rechizite scolare la Ordonanta nr.33/2001. La toate scolile din comuna s-au creat conditii optime de depozitare si de distribuire a laptelui si cornului, atat la invatamantul preprimar si primar cat si la cel gimnazial.
Pentru scolarizarea tuturor copiilor s-a tinut o stransa legatura cu familia, cu administratia publica locala, cu politia, cu biserica. Cu toate acestea la nivel de PJ la clasele V-VIII din 331 elevi ramasi la sfarsitul semestrului I avem 7 elevi, dintre care 5 fete, cu situatie scolara neincheiata, iar la clasa a X-a, din 19 elevi ramasi la sfarsitul semestrului I avem 3 elevi, dintre care 2 fete. Toti factorii educativi isi vor spori eforturile, diversifica metodele pentru asigurarea unei frecvente corespunzatoare la cursuri si a acestor elevi.

III.In domeniul procesului instructiv-educativ.

S-a asigurat o incadrare corespunzatoare pe scoli, pe clase si pe disciplinele de invatamant. S-a tinut cont de continuitatea la clasa a fiecarui cadru didactic titular sau in curs de calificare. Au fost intocmite de catre toate cadrele didactice, documentele de planificare a muncii, planuri de munca anuale si semestriale, tematica adunarilor generale ale personalului didactic, ale Consiliului de administratie, Comisiile si colectivele de catedra, Comisia profesorilor diriginti.
S-a respectat planul cadru de invatamant pentru anul scolar 2009-2010, a fost anuntata structura anului scolar. Orarul scolii a fost intocmit la timp, tinand cont de curba de efort a elevilor. Educatoarele, invatatorii si profesorii, au avut in atentie parcurgerea ritmica si integrala a materiei, respectarea cerintelor programelor scolare, asigurarea caracterului inter si intradisciplinar, realizarea obiectivelor operationale la fiecare disciplina de studio.
Astfel, la invatamantul preprimar, preocuparea majora a fost pentru cuprinderea copiilor si asigurarea unei frecvente de 100% la grupa, mai ales la grupa mare pregatitoare. S-a tinut cont de particularitatile de varsta si individuale ale copiilor, de programa instructiv-educativa. La invatamantul preprimar functioneaza la nivel de comuna 8 educatoare, la invatamantul primar activeaza la nivel de comuna 14 invatatori, din care 9 la Berezeni si 5 invatatori la Rinceni, Musata, Stuhulet, acestia din urma isi sustin activitatea in conditii de predare simultana. Invatatorii au preocupari pentru ridicarea nivelului de pregatire profesionala, prin participarea la activitatile metodice organizate la nivelul comisiei metodice din scoala, prin participarea la consfatuirea cadrelor didactice si a cercului pedagogic.
Situatia privind rezultatele la invatatura, la finele semestrului I la clasele I-IV, arata astfel: din 265 elevi ramasi la sfarsitul semestrului, promoveaza 265, procentul de promovare fiind de 100%; la clasele V-VIII, din 331 elevi ramasi la sfarsitul semestrului, promoveaza 313, procent de promovare 94,56%; la clasa a X-a S.A.M. , din 19 elevi ramasi la sfarsitul semestrului promoveaza 16, 3 elevi fiind cu situatia scolara neincheiata, procent de promovare 84%.
La nivel de PJ inregistreaza un numar ,relativ mare de corijenti:
- la clasele I-IV –nu sunt corigenti
- la clasele V-VIII -11 corigenti si 7 elevi cu situatia scolara neincheiata;
- la clasa X- nici un corigent doar 3 elevi cu situatia scolara neincheiata;
La clasele V-VIII , la nivel de scoala, s-a initiat un program de pregatire suplimentara, in mod special cu elevii claselor a VIII-a pentru finalizarea anului scolar si a Evaluarii Nationale ce o vor sustine la sfarsitul semestrului II, astfel: Limba si literatura romana in 4 mai,iar matematica in 12 mai. Perioada speciala va fi :25 iunie la Limba si literatura romana si 2 iulie la matematica.
De asemenea se impun masuri de pregatire suplimentara si pentru elevii corijenti. Se inregistreaza urmatorii corigenti:
la Limba franceza, profesor Talmaciu Alina:
- clasa a VI-a A- Buiuc Ionela, Colica Claudiu, Deleanu Dora Liliana.
- Clasa a VII-a C- Ciocarlan Ionut Alexandru, Dumitru Emanuel, Mocanu Cristi Cosmin, Morariu Lucian, Simion Georgian Danut.
la Limba si literatura romana, profesor Horoita Andreea:
- clasa a VI-a A- Buiuc Ionela, Colica Claudiu
la Fizica, profesor Ungureanu Dorina
- clasa a VII-a D, Budac Cristina, Nalbaru Andreea.
la Chimie, profesor Manolea Ioana
- clasa a VIII-a B, Filip Vlad.
La limba si literatura romana, matematica , la alte obiecte din semestrul I, elevilor claselor a V-a li s-au dat teste de evaluare initiala, iar deficientele semnalate au fost analizate in cadrul comisiilor metodice luandu-se masuri de recuperare. Apreciez catedra profesorilor de limba romana, geografie, istorie, limba engleza, limba franceza care au participat la olimpiadele scolare, faza pe locala si faza zonala din Husi. S-a facut concursul de preselectie pentru concursul propriu-zis de matematica intitulat ,,Matematica –prietena noastra’’, coordonator profesor Talmaciu Vasile
S-a valorificat experienta pozitiva a unor cadre didactice,profesor- inginer Moraru Mariea , maistru instructor Croitoru Valentina, care au lucrat direct in productie, s-a urmarit nivelul de pregatire practica a elevilor de clasa a a X-a, care au efectuat lucrari in cadrul lotului scolar si a societatii agricole AGROIND, Berezeni.
A fost asigurata baza didactica si materiala necesara desfasurarii activitatilor de instruire practica a elevilor de la Scoala de Arte si Meserii in colaborare cu Primaria Berezeni, societatea AGROIND Berezeni si Fundatia ,,Anastasie Fatu’’.
In predarea limbii si literaturii romane s-a urmarit dezvoltarea competentelor de comunicare orala si scrisa a elevilor, de receptare a mesajului oral si scris.
La obiectele educatie tehnologica si biologie, s-a insistat pe terminologie de specialitate, pe dezvoltarea interesului fata de protejarea mediului inconjurator, prin dezvoltarea curiozitatii elevilor si angajarea lor in actiuni concrete de explorare cu ajutorul observatiei directe si a experimentului. La fizica si chimie profesorii au pus accent pe experimentul didactic pe lucru in echipa.
Istoria, geografia si cultura civica sunt predate de profesori calificati care si-au stabilit cu claritate obiectivele, s-au adaptat continutului stiintific specific claselor. In desfasurarea orelor s-a avut in vedere, esentializarea si sistematizarea cunostintelor, explicandu-se termenii istorici, reperele cronologice si personalitati prezentate in miscarea lor din spatiul si timpul istoric. S-a pus accent pe invatarea activa urmarindu-se insusirea faptelor si proceselor istorice, caracteristicile mediului geografic inconjurator, formarea deprinderilor de investigare si orientare. De mentionat si apreciat cadrele didactice care au sustinut lectii AEL pe semestrul I: Chetran Elena(geografie), Bejan Mihaela(biologie), Ungureanu Dorina(fizica), Moraru Cornel Ionel(istorie).
Activitatea educativa s-a realizat in cadrul procesului instructiv-educativ, prin orele de curs, prin orele de dirigentie, in cadrul comisiei metodice a profesorilor diriginti, prin manifestarile cultural-artistice desfasurate la nivel de scoala si la Centrul cultural ,,Anastasie Fatu’’. La concursurile cultural-artistice, din cadrul Centrului cultural ,,Anastasie Fatu’’, elevii scolii de arte si meserii, au participat la actiuni desfasurate cu ocazia diferitelor evenimente, cum ar fi: ,,Ziua Armatei’’ , ,,Ziua Nationala a Romaniei’’ , ,,Serbarea pomului de iarna’’ unde s-au impartit cadouri constand in dulciuri la cei peste 800 de prescolari si elevi ai claselor I-X, acordate de Primaria Berezeni.
Impreuna cu Postul de Politie Berezeni, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Vaslui, Sectorul Politie de Frontiera Berezeni, Inspectoratul Politiei Judetene au fost organizate diferite activitati educative. Seful de post, impreuna cu conducerea scolii, au organizat dese instruiri privind educatia rutiera, modul de comportare in scoala si societate, evitarea fumatului si a consumului de bauturi alcoolice, dezbateri pe problematica traficului de fiinte umane.
Au fost organizate activitati de instruire cu elevii intregii scoli in ceea ce priveste paza si stingerea incendiilor, asigurarea securitatii elevilor si a scolii( Legea 35)
In toate unitatile scolare, cadrele didactice de serviciu au asigurat supravegherea copiilor, precum si paza in toate unitatile de invatamant, stabilindu-se planuri comune intre administratia publica locala, politie si unitatile de invatamant privind siguranta si securitatea copiilor(nu toti colegii nostri s-au implicat in supravegherea copiilor in timpul pauzei dintre ore).

IV.Activitatea metodica si de perfectionare

Activitatea metodica si de perfectionare a constat in:

Activitati demonstrative tinute de :educatoarea Pecheanu Mihaela,invatatoare Chicu Nuta, si profesorii Deaconu Vergil, Chetran Elena , Bejan Mihaela, Drangoi Ionel, d-na profesoara Ungureanu Dorina a sustinut activitate la cercul pedagogic de fizica in zona Husi, iar d-ra Bejan Mihaela a sustinut lectie demonstrativa in cadrul Comisie metodice a profesorilor diriginti zona Murgeni.
Referate metodice si informari stiintifice realizate de: educatoare Pecheanu Mihaela, invatator Chicu Toader, si profesorii Horoita Andreea, Maftei Constantin, Darie Dumitru Virgil, Talmaciu Vasile, Chiperescu Mihai si profesor Andon Mihai.

Toate acestea avand ca scop informarea continua asupra problemelor de specialitate, cu caracter metodic, pedagogic, psihologic. Integrarea in colectiv si sprijinirea profesorilor debutanti, preocuparea pentru perfectionarea actului de invatare, pentru cresterea eficientei scolare.
Toate cadrele didactice au participat la consfatuirea cadrelor didactice si la cercul pedagogic din 19 noiembrie 2009 ( cu exceptia profesorului Vorobchievici Constantin de la Scoala Ranceni).
In cadrul Proiectului pentru invatamantul rural, majoritatea cadrelor au urmat cursurile de formare profesionala.
La nivelul conducerii scolii, s-a respectat planificarea I.S.J.Vaslui si a C.C.D.Vaslui privind activitatile metodice organizate in semestrul I.

V.Activitatea de indrumare si control.

La inceputul anului scolar, a fost intocmit planul de munca managerial pentru anul scolar 2009-2010, prezentat in Consiliul profesoral si aprobat in Consiliul de administratie al scolii coordonatoare. In intocmirea planului managerial, s-au avut in vedere principalele componente ale procesului instructiv-educativ cu activitati si responsabilitati individualizate pe membrii colectivului de cadre didactice sau al Consiliului de administratie. Conducerea scolii incurajeaza si impulsioneaza formarea continua a cadrelor didactice, astfel ca personalul didactic sa realizeze activitati instructiv-educative eficiente ce au in vedere dezvoltarea armonioasa a personalitatii elevilor, sa cunoasca oferta educationala a scolii, sa fie receptivi la sarcinile trasate.
Au fost intocmite planuri de munca saptamanale in care au fost incluse asistente la ore, controlul documentelor scolare, participarea la activitatile metodice din scoala. S-au efectuat controale in unitatile scolare arondate scolii coordonatoare. Activitatea de indrumare si control a constat si in indrumarea tinerilor profesori diriginti pentru intocmirea corecta a planificarilor si proiectelor didactice la dirigentie pentru desfasurarea unor ore eficiente si de calitate.
Au fost incurajate initiativele cadrelor didactice de imbunatatire a procesului instructiv-educativ, ameliorate in unele cazuri a unor aspecte negative semnalate.

DIRECTOR COORDONATOR,
PROF.CORNEL IONEL MORARU

Comentarii

Postări populare de pe acest blog